Ahad, 31 Oktober 2010

PRK Galas : GAMIS jadi barua PAS di Galas





Gabungan Mahasiswa Islam Se-Malaysia ( GAMIS) merupakan budak suruhan khawarij PAS yang dikerahkan menjadi jentera kempen pilihanraya kecil Galas . Budak-budak ini yang selalu berbangga dengan title pelajar U mereka telah diperbodoh dan diperkudakan PAS yang tiba di sini dengan tugaskan mengedarkan risalah dan menyusup bersama jentera kempen PAS dan muslimat untuk menyebarkan dakyah kepada pengundi disekitar Gua Musang.


PB pun dahulu pernah menjadi mahasiswa tetapi tidak pernah pun ingin jadi pencacai tukar edar risalah ini seperti budak2 dari GAMIS ini .

Tetapi menurut sumber rakan2 blogger di berada di Galas , pelajar-pelajar ini sebenarnya telah ditipu hidup-hidup oleh Presiden GAMIS Ahmas Syazwan Muhammad Hassan kononnya turun bukan mewakili atau pun berkempen untuk mana mana parti politik. klik di sini

Lihat lah ciri-ciri bakal pemimpin muda PAS ini , mengaji pun belum habis sudah pandai dok bohong dan belit orang . Menggunakan kebijaksanaan bercakap hasil tunjuk ajar khader-khader PAS , mereka ini berjaya mempengaruhi pelajar-pelajar lain bagi mengikuti mereka bersama berkempen di Galas.

Kemudian mereka ini cakap berbelit apabila guna alasan ke Galas untuk menerangkan kepada rakyat mengenai bajet 2011 . PB hendak tanya ada ke kementerian Penerangan melantik GAMIS ini sebagai wakil kerajaan untuk menerangkan tentang bajet 2011 ini kepada rakyat ??


Menurut sumber . budak budak GAMIS selalu di lihat menaiki kenderaan yang dipandu oleh juak2 PAS yang keluar berkempen . Dikhabarkan setiap pagi berhampiran markas PAS Ampang berhampiran Pekan Lama mereka akan berkumpul dan menaiki kereta yang dipandu oleh ahli PAS Ampang ke merata ceruk GALAS.

Ini lah pelajar-pelajar yang yang tidak kenang budi , diambil olah kerajaan untuk mengaji di IPTA kerajaan , diberi biasiswa , ditanggung kos pengajian mereka dan selepas itu boleh membantu keluarga mereka bila bekerja nanti . Tetapi selepas itu diperbodohkan oleh PAS - PKR dan seterus menjadi pencacai tukang edar risalah seperti di Galas ini .

Kesian kepada ibubapa yang mengharapkan segulung ijazah daripada mengaji di U dan selepas itu boleh membantu keluarga, tetapi akhirnya dirosakkan otak mereka oleh PAS !!




* Nama sahaja mahasiswa yang cerdik pandai , tetapi senang dan mudah dikencingkan oleh PAS

Tiada ulasan:

Catat Ulasan