Selasa, 26 Oktober 2010

PAS kata ada pengundi hantu orang asli di Galas...



Ada pemimpin PAS yang menimbulkan persepsi awal bahawa akan ada pengundi hantu di penempatan orang asli sekitar DUN N45 Galas. Ini merupakan isu wajib yang sering ditimbulkan oleh puak-puak parti isle ini dimana-mana PRK yang berlangsung.

Dari satu sudut, kita dapat melihat bahawa PAS memang serasi dengan propaganda pengundi hantu. Ini memungkinkan bahawa puak-puak merekalah yang akan menjadi pengundi hantu tersebut.

Jika dilihat dari sudut lain pula, ia menunjukkan bahawa PAS amat risau dengan kesetiaan pengundi orang asli yang selama ini diketahui sentiasa menyokong penuh kepimpinan Ku Li di DUN Galas ini.

Kerana itulah mereka menimbulkan persepsi pengundi hantu dikawasan penempatan orang asli kerana sudah tentunya mereka tahu akan tewas di peti undi tersebut.

Namun, jika difikirkan menggunakan logik akal, pemimpin-pemimpin PAS yang bimbang tentang pengundi hantu ini sebenarnya seumpama takut kepada bayang-bayang sendiri.

PAS amat takut dengan masyarakat orang asli kerana mereka tahu tentang isu penyelewengan ladang rakyat yang dilakukan oleh kerajaan PAS negeri Kelantan.

Inilah faktor utama yang membuatkan semua pemimpin PAS panas punggung dan mereka dengan segera seolah-olah mahu menutup dosa-dosa mereka itu apabila awal-awal lagi menimbulkan soal pengundi hantu!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan