Jumaat, 8 Oktober 2010

Ada aku kesah....


Minggu lepas aku pg kl, ada kenduri kawin saudara aku di sana, diaorg buat dekat Hotel Singgahsana kat Petaling Jaya....
Lepas makan kenduri aku bawa seluruh keluarga aku pg jalan-jalan round kat kl, maklumlah ada mak ndak aku dengan pak ndak aku diaorg tu jarang-jarang datang kolumpo, so ne la peluang diaorg nak jalan-jalan petama kali nak naik ketapi laju... hehehehe... sampai jer kat station ketapi laju tu aku pun beli la tiket dkt diaorg aku pun tak ingat aper tah jenis ketapi yg aku naik tu, yg aku tahu cuma kat Taman Jaya, betul-kat area ancol mall yang dia punya station dekat dengan area A&W tu... ok kita aku sambung yg lepas beli tiket tu semua tiket yang aku beli tu untuk 6 orang termasuk abah, mak, macik, mandak dan pandak aku.. aku dng adik aku yang lelaki tu plak kami guna touch n go so senang la sikit... jalan ja terus aku touch...

Ok, jap2 bateri notebook aku pulak dah low nak cas plug tak masuk plak, nti aku sambung balik perjalana aku pegi KLCC erk...
upanya
uisssshhhh
mujuq la buleh juga aku cas bateri, ok kita sambung kisah perjalanan aku dengan keluarga aku nak pg klcc.. sampai ja kat mesin nak masuk tiket tu macam-macam jadi kat situ, bermula dari nak masukkan tiket sampai la nak naik ketapi..
hehehe..
mula-mula mak ngan abah aku diaorg tu kira dah penah la juga naki ketapi laju tu so diaorg pun tahu la cara-cara nak masuk kan tiket sampai la nak naik ketapi.. bila diaorg dah selesai tiba la giliran makcik aku dng anak dia, bila sampai turn makcik aku dengan anak dia pun masukkan tiket cam ok ja.. bla sampai turn pak ndak aku dng mak ndak aku diaorg ne main hentam ja masukan tiket, dah tak tengok dah anak panah yang ada kat tiket tu bila masuk kan ja tak bole rupa-rupanya mak ndak aku ne dia pi salah masukan tiket dia. yang pak ndak aku tu pulak dia pi bubuh tiket kat mesin tu tp tak jalan keluar pulak smpai la tetutup pintu gate tu, mujuq la ada tiket lebih yang sapa punya entah la adik aku ambil masukan balik tiket tu kat mesin akhirnya boleh la juga jalan keluaq.. macam tu la ragam bila petama kali family aku nak naik ketapi laju hehehehehe...... maklumlah orang kampung bukan selalu2 pun dapat naik ketapi laju tu, tapi mujuq la dapat juga diaorg rasa macam mana rasanya naik ketapi laju tu sblum ne tengok kat tv jer...

ok sekarang ne aku nak pg minum malam jap kat luaq dengan kawan2 aku nti aku sambung lagi erkkk tunggggguuuuuu tauuuu....

alhamdulilah....
kenyang dah aku makan kuih paw dengan samosa td + pula minum dengan air teh panas....
malam-malam mcm ne semntara nak tungu aku habiskan cerita aku yang pasal di klcc hari tu apa kata kita layan lagu dulu ne dulu....
layanzzzzzzzzzzzzzzzz........

Tiada ulasan:

Catat Ulasan